اشتغال‌زايي مهمترين اولويت دولت آينده

خبر هاي فوري را در سايت اول خبر بخوانيد

اشتغال‌زايي مهمترين اولويت دولت آينده

۹ بازديد

اشتغال‌زايي مهمترين اولويت دولت آينده

خبرگزاري ميزان- يك كارشناس اقتصادي بالابودن نرخ بيكاري و تورم را از مهمترين مشكلات موجود در جامعه دانست و گفت: دولت آينده بايد اين مسائل را در اولويت خود قرار دهد تا مشكلات جامعه به طور ريشه‌اي رفع شود.

فرشيد سيم بر در گفت وگو با ميزان ،در خصوص مهمترين مشكلات اقتصادي كه دولت آينده بايد آن‌ها را اولويت قرار دهد اظهار كرد: مهمترين مساله اقتصادي كه در دولت آينده بايد به آن توجه ويژه شود موضوع تورم و كنترل آن است كه ساليان سال، زندگي مردم را تحت تاثير خود قرار داده است.

وي افزود: تورم مانند موريانه‌اي است كه تمام بخش‌هاي اقتصادي كشور را دربر مي‌گيرد و در صورتي كه كنترل نشود با فاجعه اقتصادي روبرو خواهيم شد.

اين كارشناس اقتصادي با بيان اين‌كه دلايل مختلفي در ايجاد تورم دخيل است خاطرنشان كرد: يكي از دلايل ايجاد تورم به اين خاطر است كه مسولين بدون توجه به بودجه كشور وعده و وعيدهايي مي‌دهند كه درآمد كشور پاسخگو آن نيست و اين امر در بالا رفتن تورم تاثير بسزايي دارد.

سيمبر افزود: مسولين در راستاي عمل كردن به وعدههاي خود مجبور به چاپ بيشتر اسكناس و افزايش نقدينگي مي‌شوند تا بتوانند پاسخگوي نيازهاي مردم شوند.
 
وي افزود: درحال حاضر از ساليان گذشته بيش از ۵۰ هزار طرح ملي و استاني نيمه تمام وجود دارد كه وجود اين طرح‌هاي به اتمام نرسيده خود عاملي براي ايجاد تورم است.

كارشناس اقتصادي با بيان اينكه افزايش نرخ تورم ارزش پول كشور را تاحد زيادي كاهش داده خاطرنشان كرد: بالارفتن نرخ تورم، ارزش پول رايج كشور را نسبت به ارز ديگر كشور‌ها كاهش داده كه از بازتاب‌هاي افزايش نرخ تورم در سال‌هاي اخير است.

سيم‌بر يكي ديگر از مشكلات مهم كشور كه بايد در دولت آينده اولويت قرار گيرد را اشتغال جوانان اعلام كرد و گفت: به دليل اينكه نرخ رشد جمعيت بالا بوده و و طرحهاي اقتصادي بسياري هنوز به ثمر نرسيده، نرخ بيكاري در كشور بالا بوده و اين امر مشكلات بسياري ايجاد كرده است.

وي افزود: موضوع بيكاري مشكلات رواني بسياري براي جوانان ايجاد ميكند كه درصورت توجه نشدن به آن مسلما فاجعه بار است.

اين كارشناس اقتصادي نرخ ۱۲ درصد بيكاري اعلام شده را مطابق با واقيعت ندانست وگفت: نرخ بيكاري در كشور باتوجه به مشاغل كاذبي تعيين ميشود كه افراد در برخي موارد بدون امنيت شغلي به آن مشغول هستند.

سيم‌بر در ادامه خاطرنشان كرد: دولت آينده با ايجاد شغل بايد از افراد در ازاي درآمد بالا، ماليات بر سرمايه، ماليات بر سود، حقوق و ماليات برارزش افزوده دريافت كند و از اين طريق درآمد دولت را بالا ببرد.

وي در انتها گفت: بايد از صنايع توليدي به صورت جدي حمايت شود و بازارهاي بين المللي براي افراد در جهت صادرات محصولات باز شود و از قاچاق كالا و ورود اجناس لوكس به كشور جلوگيري شود تا توليدكننده انگيزه‌اي براي توليد محصول و عرضه آن داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.